YOGA

Er du blant de som har en stillesittende hverdag, både på jobb og i fritiden?
Eller har du en jobb med mye gjentakende og ensidig belastning av kroppen? 
Har du mye stress i hverdagen din? Trenger du et pusterom? 
Har du vonde skuldre, hofter eller knær, stiv nakke, eller plages du med ryggen?
Har du ofte hodepine? Sover du dårlig? 

Lite variasjon i daglige bevegelser kan føre til ubalanse i muskulaturen, og veien kan bli kort til muskel- og skjelettlidelser. Sammen med stress fører dette til at mange blir syke. 

Kanskje har du det helt fint, og har bare lyst til å gjøre yoga? 

Yoga er en metode for aktivt å forebygge fysiske og psykiske helseplager. Yogaøvelsene er bygget opp etter et balanseprinsipp som gjør kroppen smidig og sterk, og forebygger dermed muskel og skjelettplager. Du bruker pusten aktivt for å gi slipp på spenninger i muskulaturen. Yoga er både fysisk trening og mindfulness  på samme tid. Etter yogatimen føler du deg herlig avslappet, både fysisk og mentalt. 

Jeg har en Iyengar-yoga inspirert tilnærming til yoga.
Iyengar-yoga er en yogastil som fokuserer på balanse, bygging av styrke, og kunnskap om grunnleggende stillinger og teknikker før man begynner med mer utfordrende stillinger. 
Vi bruker tid i de enkelte stillingene – asanas, i stedet for å hyppig veksle fra en stilling til den neste.
Stillingene tilpasses individuelt, og vi bruker hjelpemidler som klosser, bolstere, stol, belte og lignende. Alle gjør stillingene på sitt nivå, ut i fra sine forutsetninger, med de hjelpemidlene man trenger. 

Med min bakgrunn som fysioterapeut legger jeg til rette for deg som har skader, eller fysiske utfordringer.
Jeg gir hele veien tydelige instruksjoner slik at du lærer god teknikk, og dermed får mest mulig ut av yogatimene. 
Jeg går rundt i rommet gjennom hele timen og gir hver enkelt deltager individuell veiledning.

På yogatimene mine er det mye fokus på basis-stillinger og ikke så mye på det «akrobatiske». Rygghelse- og også hofter, skuldre og nakken får mye oppmerksomhet. 
Timene varierer i innhold fra uke til uke, og jeg har ikke delt de inn  i forskjellige nivåer.
I Iyengar-yoga kan man fint ha både nybegynnere, og de som har lengre erfaring med yoga, på samme timer. Man gjør bare stillingene på forskjellig nivå, og tilpasser de den enkeltes forutsetninger.

Uansett hvor stiv eller utrent du er, så passer yoga for deg. Alle kan praktisere yoga. Effekten av yoga ligger ikke i hvor myk du er, eller hvor perfekt du klarer å gjøre øvelsene.

Yoga er et dypdykk i kroppen din. Du får muligheten til å utfordre deg selv fysisk og mentalt innenfor det du selv er komfortabel med. 

Kan du  tenke deg å bli sterkere, mykere, få bedre balanse, bedre pust og en flott holdning?

Yoga er en investering i deg selv, uansett hvor du er i livet!
Kom og prøv en yogatime hos meg, helt gratis og uforpliktende.

De som går på yoga hos meg gir følgende tilbakemeldinger:   
«En yoga-opplevelse som flere bør teste ut! Utrolig flink instruktør, store flotte lokaler og god parkering. Eg kommer definitivt tilbake 😊»

«hos deg får jeg god veileding og du passer på at jeg gjør øvelsene riktig» 

«hos deg lærer jeg teknikken i øvelsene, og får derfor mye mer ut av yogatimen. På treningsstudio er det oftest fullt av folk, og instruktøren står bare på plassen sin»

«du tilrettelegger de forskjellige øvelsene sånn at også jeg kan gjøre de, utifra mine forutsetninger. Også går du rundt og hjelper oss hele tiden» 

 

Timeplan høsten 2020
Mandag:  10.00-11.30
Tirsdag:   17.30-19.00   19.30-21.00
Onsdag:   10.00-11.30
Torsdag:  17.45-19.00 – nybegynnerkurs 20.8.-8.10.   
                 19.30-21.00

Nytt fra denne høsten er at du må booke deg inn på timen du vil gå på.

Smitteverntiltak:
De til enhver tid gjeldende smittevernregler fra FHI  følges
Det er merket opp plass for mattene, med minst 1 meter avstand.
Du må ha med egen matte, jeg har nå matter til salgs.
Det vil være mulighet for å leie matte for sesongen.
Alt utstyr som brukes vaskes etter timen.
Det vil være sprayflaske med vaskemiddel og kluter til hver deltager
Det vil være laken til bruk på bolster og lignende

Nybegynnerkurs:
8 ganger på torsdager, fra 20.august – 8. oktober,  kl 17.45-19.00
Kr 1280.-
Maks 8 deltagere. 

Høsten 2020; uke 34 – 51
(Mandag 17. august – torsdag 17. desember)
18 uker, en gang i uka kr 2880
Klippekort: 10 ganger kr 2000 (ubegrenset varighet)
Dropin kr 220

Du trenger ikke å binde deg opp til en spesiell time/dag, og du kan fritt ta igjen timer hvis du ikke får gått hver uke.
Har du booket deg inn på en time, må du melde deg av 24 timer før timen begynner for å få tatt den igjen en annen dag. 

YOGAHELGER HØSTEN 2020 
September: 
Lørdag 5.9.   10.00-12.30
Søndag 6.9   10.00-12.30
Kr 325 for èn dag,
Kr 600 for begge dager

Oktober:
Lørdag 3.10.   10.00-12.30
Søndag 4.10.  10.00-12.30
Kr 325 for èn dag,
Kr 600 for begge dager

November:
Lørdag 31.10.   10.00-12.30
Søndag 01.11.  10.00-12.30
Kr 325 for èn dag,
Kr 600 for begge dager

Desember:
Lørdag  4.12.   10.00-12.30
Søndag 5.12.   10.00-12.30
Kr 325 for èn dag,
Kr 600 for begge dager

Yoga på Kvala holder til i samme lokaler som
Kvala Akupunktur.
Adresse: Kvalamarka 16, 2. etg

For påmelding og ytterligere informasjon:
Tlf: 948 82 564
E-post: yoga@kvala-akupunktur.no
FB: Yoga på Kvala
Instagram: yogapakvala

Senior Iyenga lærere jeg regelmessig går på workshops med:
Glenn Ceresoli
Usha Devi
Monica Haar
Claus Wittig
Jette Berring
Willy Bok
Jayne Orton
Karin Montali 

Sjekk gjerne ut:
Iyenga Yoga
YogaYoga Stavanger 
Yogarommet Bergen
Mandala Yoga
Yogawall
Yogaportalen